Wat helpt jou?

Een plek voor jou
Forumregels
Is er bij jou iemand dood gegaan? Hier kun je in contact komen met anderen die ook zoiets hebben meegemaakt. De doelgroep in deze groep is tot een jaar of 15.
leoniekvandermaarel

Wat helpt jou?

Bericht#1 » za 04 okt 2014, 19:00

We zijn erg benieuwd te horen wat jou helpt in je rouw. Rouw betekent dat je verdrietig bent om een verlies. Misschien wist je dat al.
Soms kunnen mensen dingen tegen je zeggen die helemaal niet helpen en soms juist dingen die wel heel goed helpen. Of als mensen iets voor je doen dat kan helpen. We horen graag van je wat voor jou goed helpt! Vertel ons jouw ervaringen.

CMB

Re: Wat helpt jou?

Bericht#2 » di 16 feb 2016, 14:46

We denken aan je, ik ben er voor jou, helpt. Ook als mens de initiatief neemt iets voordtellen om iets samen of voor jou te doen, helpt want tijdens rouw is het heel moeilijk om iets te vragrn aan anderen, ook al zou je het leuk vinden. Als andere kinderen vragen of je samen wil spelen of meegaan, helpt.
Niet helpt en voelt niet goed als mensen zeggen, bijvoorbeeld tijd heelt alle wonden, of hoe gaat het?
Of wanneer andere kinderen zeggen dat iets niet kan "want je papa is dood!".

daphna2000

Bericht#3 » do 09 jun 2016, 17:30

het liefste ben ik helemaal alleen als ik moet huilen. Dan schrijf ik iets op in mijn dagboek of luister liedjes.
vaak vergeten mensen op school dat mijn vader is overleden. dan vragen ze bijvoorbeeld: 'waar werkt jouw vader?' of 'Hoe oud is jouw vader?'. Dan zeg ik altijd maar mijn vader is een tijd terug overleden.
dan zeggen ze altijd ow sorry sorry!!
op het moment dat mensen sorry tegen mij zeggen voel ik me juist niet fijn. ik weet niet hoe het komt maar dan moet ik juist alleen nog maar aan mijn vader denken. Liever wil ik helemaal niet dat mensen ernaar vragen. Ik ben veel liever altijd vrolijk en maak het liefst altijd grapjes. en als ik verdrietig ben, dan huil ik thuis wel alleen op mijn kamer.

Verdrietigmeisje

Bericht#4 » za 09 feb 2019, 18:13

Ik vind het altijd fijn als ik verdrietig ben dat mensen mij alleen laten, ik vind het ook altijd heel vervelend als er mensen bij zijn als ik moet huilen. Ik weet niet of dat aan het feit ligt dat ik net in de puberteit zit, of dat dat een deel van mijn persoonlijkheid is, maar zo voelthet wel voormij!

leoniekvandermaarel

Bericht#5 » zo 10 feb 2019, 15:16

Beste verdrietig meisje, het valt mij op dat veel kinderen én jongeren liever niet huilen waar anderen bij zijn. Dit heeft er ook vaak me te maken dat anderen dan heel 'zielig' gaan praten. Ze je opeens als zielig gaan behandelen. Herken jij dat?

Verdrietigmeisje

Bericht#6 » do 28 mar 2019, 16:18

Beste leoniekvandermaarel,
Ja ik begrijp dat heel erg goed. Dat had ik in het begin ook erg last van, maar nu kan het me niet zo veel meer schelen wat anderen van mij denken. Ik zit nu op de middelbare school in klas 3, en ik heb op een paar vriendinnen na niemand verteld dat mijn ouders zijn overleden. Ik vind dat erg fijn, want nu is er ook niemand die rekening ermee houdt en dat vind ik zelf ook erg fijn.

Ik praat sowieso al niet veel, nooit echt gedaan, maar ik merk wel dat ik sinds ik bij mijn tante woon, nog stiller ben. Ik vind het dan wel fijn om verhalen te verzinnen en die op te schrijven, maar voor de rest heb ik niet heel veel met praten.

Groeten Verdrietig Meisje

Terug naar “Kinderen en tieners”