Nieuw boek voor jongeren over zelfdoding van een ouder

Voor berichten die je ergens anders niet kwijt kunt
Forumregels
Wil je iets schrijven over verlies en rouw maar heb je geen idee in welke groep je het moet plaatsen?
Plaats reactie
Schrijfster
Bij mij is overleden: Mijn jongere zus

Nieuw boek voor jongeren over zelfdoding van een ouder

Bericht door Schrijfster » ma 09 dec 2019, 13:30

Mijn naam is Emke de Vries-Westers, ik ben 56 jaar en van huis uit psychologe. Dit najaar heb ik, in eigen beheer, een roman voor jongeren (15+) uitgegeven. Naar aanleiding van mijn vrijwilligerswerk bij Stichting Achter de Regenboog en ook vanuit mijn vele ervaringen als psycholoog met rouw, heb ik speciaal voor jongeren die een ouder hebben verloren door zelfdoding een roman geschreven.
'Kick is zeventien jaar en zijn leventje verloopt prima. Hij zit in een band en wil naar de popacademie. Dan gebeurt er iets wat zijn leven op zijn kop zet. Alles veranders, inclusief Kick, of hij dat wil of niet. Hij wordt geplaagd door angsten en onzekerheid. Het enige wat hem op de been houdt, is zijn plan om de wilde natuur in te trekken.'
In het boek worden meerdere thema's aangesneden die veelal in het proces van rouw voorbij komen. Specifiek na zelfdoding van een ouder. Dit zijn onder andere: schuldgevoelens, woede, jaloezie, angst om te hechten, angst om hetzelfde te hebben als de ouder die gestorven is, concentratieproblemen, zich anders voelen dan leeftijdsgenoten, drugsgebruik en eetproblemen, driftbuien, onzekerheid.
De hoofdpersoon wordt omringt door volwassenen die het beste met hem voorhebben en die zelf in staat zijn hun emoties te tonen, moeilijke zaken te bespreken en door te gaan met leven. In dit boek worden dan ook elementen uit het rouwproces besproken en uitgelegd, waardoor een jongere kennis kan opdoen maar vooral herkenning. Achter in het boek staan websites met informatie over rouw. Jongeren kunnen hiermee ook steun vinden bij leeftijdsgenoten en professionals. Het boek kost € 17,50 (inclusief verzendkosten). Te bestellen door een mailtje te sturen naar emke.westers@gmail.com met naam en adres. Je krijgt dan een betaalverzoek. Na betaling stuur ik je het boek op. Ik hoop dat het je steun geeft!

Plaats reactie