vraag over kanker

Vragen die je eigenlijk je dokter had willen stellen
Forumregels
Heel veel kinderen en jongeren bijven na een overlijden achter met medische vragen over ziekte en dood. Vaak zijn dit vragen die ze nooit hebben kunnen of durven stellen. Hier kun je ze alsnog stellen, anoniem. Iedereen mag daar natuurlijk op reageren. We hebben daarnaast enkele artsen beschikbaar die eventueel vragen kunnen beantwoorden.
Xavier

vraag over kanker

Bericht#1 » vr 05 mei 2006, 22:31

Hoi

Ik vroeg me af, op internet hebben ze het vaak over de behandeling van kanker bij volwassenen en bij kinderen.
Dan staat er bij all, das een vorm leukemie, voor kinderen is het overlevingspercentage 80 %, bij volwassenen echter 30 % ofzo.
Dus dan denk ik weer, ik ken iemand met deze vorm van 17 jaar oud. Is dat nou volwassenen vorm of nog kinderen? of zit het ergens in het midden? En is het overlevingspercentage dan bijvoorbeeld ook ergens in het midden bijvoorbeeld 50 % ofzo.
Op internet kun je dat dan weer nergens vinden.
Kweet wel dat dit geen kanker expert forum is maar ik dacht misschien kan iemand er iets over zeggen of me de weg wijzen naar de juiste site bijvoorbeeld. Op kwf.nl staat het iig niet.

Xavier
Lijkt het dat de kolkende stroom
weer een rustig riviertje wordt
Net als je vertrouwen krijgt
dat het over is
Gebeurt er wéér wat
er gebeurt altijd wel weer wat
Maar wat is het volgende?
ik verlies langzaam mijzelf
De emmer en de druppel?

anna maria
Was forum professional

Bericht#2 » ma 08 mei 2006, 10:53

Hallo Xavier,

Dit lijkt me inderdaad wel een vraag voor het KWF. Als je je vraag niet bij hen kwijt kunt via internet dan kun je ook bellen en daar je vraag voorleggen: 0800-0226622 (gratis).
Groet,
Anna Maria

Terug naar “Medisch”