Mijn gevoelens laten Lezen aan die psycholoog op school

Over hulpverlening en voor de hulpverleners
Forumregels
Voor je ervaringen met hulpverleners als rouw professionals, psychologen, pedagogen, slachtofferhulp enz. Hulpverleners zelf zijn ook welkom op dit forum.
Gesloten
Sharolienekke
Bij mij is overleden: 2 opa,s, 1 oma, 1 tante, 1 oud klasgenootje, mijn wandelmaatje

Mijn gevoelens laten Lezen aan die psycholoog op school

Bericht door Sharolienekke » do 25 aug 2005, 18:34

Hallo Allemaal.
ik ben vandaag weer terug geweest naar die Psycholoog want gisteren had ze het Druk.
ik Liep naar boven toe waar zij zat en ik moet zeggen ik vond het best eng. ( eik meer spannend )
ik Liep naar het Bureau toe waar zij zat en ik zei dat ik de gedichtjes bij me had.
ze zei dat ze ze na de Pauze terug kwam brengen.
ik vond da goed en ben terug naar de klas gelopen en heb daar ff lekker zitten tekenen.
Toen we weer ff bezig waren met de les kwam zij binnen en gaf de gedichtjes terug.
ze zei Dat ze ze Mooi vond of zo iets. ( da weet ik niemeer Ik ben volsmij als zij er is met haar bezig van hoe spreek ik haar aan )
maarja toen liep ze weer weg zonder de vraag om een gesprek ( wa ik wel heel erg graag wil )
dus toen zijn we weer verder gegaan en in de Grote pauze wou ik lekker op het Plein tekenen.
ik ging gewoon op het Plein zitten en zag toen die Psycholooj weer langs en ze ging ff staan kletsen met een Jufrouw.
Toen het 1 uur was was ze daar nog nie weg dus ik kon haar nie Achterna lopen om een gesprekje te beginnen.
ik hoop dat ik haar Morgen weer tegenkom maar anders Moet ik wachter tot naar het weekeind.

Ik hoop dat iemand tips heeft om mischien toch nog met haar te praten of anders met de Maatschappelijk werkster van de school.

groetjes sharolienekke

P.s. Tips zijn welkom
Geniet van het leven,
het duurt vaak niet zo lang
Dat maakt mij vaak best wel bang
Maar ik geniet van de mooie dagen
Dus ik mag nu even niet zeuren, nee zeker niet klagen

Emy17
Bij mij is overleden: Mijn lieve oma

Bericht door Emy17 » do 25 aug 2005, 19:33

Hoi Sharolienekke,

Ik heb je verhaal gelezen en ik herken het meteen.
Ik wilde ook met een soort psychologe praten maar ik durfde het niet zo goed aan om op haar af te stappen.
Maar ik wou het egt heel graag. Daarom legde ik alles uit aan mijn klassenmentor en zij heeft mij geholpen. Wij zijn samen naar haar toe gegaan en alles uitgelegd. Ze zij toen dat ik altijd mocht komen en dat ze mij binnekort uit de les haalde om met mij een afspraak te maken.
ik weet niet of je er wat aan hebt maar iok wens je hheel veel succes

groetjes Emy
Hadden we maar een wereld
Een wereld zonder pijn
Een wereld zonder verdriet en dood
Dan zou oma er nu nog zijn

leoniekvandermaarel
Bij mij is overleden: man

Re: Mijn gevoelens laten Lezen aan die psycholoog op school

Bericht door leoniekvandermaarel » vr 26 aug 2005, 08:42

Hoi Sharolienekke,

je hebt je gedichten laten lezen aan de psycholoog. Nu werkt het bij psychologen zo dat ze wachten op jouw initiatief. Dus als jij niet zegt dat je een gesprek wil, zal zij er nooit over beginnen. Zij zal je ook niet 'bevragen' naar je gevoelens die uit de gedichten naar voren kwamen. Ze (wij) gaan er altijd van uit dat iemand die hulp wil dat zelf moet aangeven.

Dus, als jij een gesprek wil, zeg het dan tegen haar!

Groet,
Leoniek

chantal_lucas
Bij mij is overleden: me broertje van 3 jaar

meisie

Bericht door chantal_lucas » vr 26 aug 2005, 20:37

Heey meisie

Ik denk dat je gewoon naar haar toen moet gaan en moet vragen of ze even tijd heeft om te praten dan zegt zij van zelf wel of het kan of niet ze kan het niet weigeren alleen ze zal niet meteen kunnen maar, maak een afspraak dan komt het goed en blijf rustig het komt goed je hebt al zoveel bereikt het lukt je ik weeet het super zeker! als er wat is dan kun je altijd bij me komen he!

veel liefs, chantal

Gesloten