Mijn moeder gaat dood

Een plek voor jou
Forumregels
Is er bij jou iemand dood gegaan? Hier kun je in contact komen met anderen die ook zoiets hebben meegemaakt. De doelgroep in deze groep is tot een jaar of 15.
Hetmeisje

Mijn moeder gaat dood

Bericht#1 » zo 22 okt 2017, 11:38

Ik weet niet zo goed hoe ik dit bericht moet beginnen...
Mijn moeder heeft kanker in haar galwegen en haar lever.
De dokters hebben gezegd dat ze niet langer dan 1 jaar gaat leven.
Vaak ben ik verdrietig maar ik vind het lastig daar over te praten met mijn ouder of vriendinnen. Ik weet niet zo goed nara wie ik toe moet. Ik hou mijn gevoelens best vaak in mezelf.
Ik ben bang dat ik nadat mijn moeder overlijd misschien depressief word.
Hoe pakken jullie dit aan?

Xxx,
Het Meisje

leoniekvandermaarel

Re: Mijn moeder gaat dood

Bericht#2 » zo 22 okt 2017, 14:58

Dat is een heel naar bericht! Ik hoop dat je nog allerlei fijne dingen met je moeder kunt doen!
Ik hoop ook dat andere jongeren op jouw bericht gaan reageren, die hetzelfde hebben meegemaakt, want daar vraag je om: hoe pakken jullie dat aan.
Wat ik vaak zie dat het eventueel depressief worden, vooral er mee te maken heeft hoe jouw omgeving 'straks' met jou om gaat. Mag je nog over je moeder praten dan? Zijn mensen echt in jou geinteresseerd om te horen hoe het met je gaat? Willen ze samen met jou kijken wat je nodig hebt om je beter te voelen?
En zoek jij zelf vriendinnen/vrienden/familie op om te vertellen hoe jij je voelt?
Je kunt, natuurlijk, altijd mee met een weekend van Achter de Regenboog waar je anderen kunt ontmoeten die hetzelfde hebben meegemaakt.

Het aller, allerbeste!

Lara

Bericht#3 » vr 26 jan 2018, 20:12

Hoi, mijn moeder is helaas overleden. (onverwachts) In het begin is het verdriet het ergst en later weet je hoe je ermee moet omgaan en als je nog een paar tijden heb met je moeder neem dan voor alles de tijd en ga veel gezellige dingen doen! en als je veel last hebt van je verdriet dan ga eens naar het CJG (Centrum van Jeugd en Gezin) hun hebben mij erg geholpen om om te gaan met mij gevoelens. En als je bang bent om depressief te raken dat snap ik, want ik zit nu ook in een depressie en het is niet leuk/fijn maar het is het belangrijkst om er over te praten ook al is het moeilijk.
Heel veel sterkte Liefs Lara

Verdrietigmeisje

Bericht#4 » za 09 feb 2019, 17:57

Hallo Het Meisje,

Ik weet dat het heel vervelend is als er iemand overlijdt die je dierbaar is, ik ben zelf met beide ouders kwijtgeraakt toen ik tien en elf jaar oud was. Dat was in 2014 en 2015, ik ben nu 14 en wordt in maart 15. Ik vind het nog steeds wel moeilijk om aan hun te denken, vooral omdat ik mijn verdriet wegstopte. Dat moet jij niet doen! Praat erover, bij degene waar jij je fijn voelt. En geef aan wanneer jij iets vervelend vindt omdat het je bijvoorbeeld aan je moeder doet denken.
Ze zal altijd bij je zijn, het enige verschil is dat ze niet meer fysiek bij je kan zijn.

Heel veel sterkte en groetjes,
Verdrietig Meisje

leoniekvandermaarel

Bericht#5 » zo 10 feb 2019, 15:20

Goeie tips van jullie! Het is belangrijk dat je aangeeft wat je wel en niet fijn vindt, anderen kunnen dat niet aan je ruiken of aan je zien!

Terug naar “Kinderen en tieners”