Hoi allemaal

Een forum voor hen
Forumregels
Is er bij jou iemand dood gegaan? Hier kun je in contact komen met anderen die ook zoiets hebben meegemaakt. De doelgroep in deze groep is een jaar of 16 en ouder.
nienepien2307

Hoi allemaal

Bericht#1 » za 28 okt 2017, 00:45

Hoi allemaal,
Ik ben Nienke en ik ben 13 jaar.
Mijn vader heeft van de nacht van 19 op 20 februari zichzelf om het leven gebracht.
Ik heb het hier niet normaal moeilijk mee.
Ik heb me op dit forum aangemeld omdat ik hoop dat ik mensen kan vinden waar ik mee kan praten.
Ik heb dit nodig omdat ik zelf ook gedachtes heb en me ook al een aantal keer heb gesneden.
Mijn vrienden begrijpen mij niet.
Is er iemand die mij kan helpen??
xxjes Nienke

leoniekvandermaarel

Re: Hoi allemaal

Bericht#2 » za 28 okt 2017, 06:55

Beste Nienke,

Wat ontzettend naar dat je vader zichzelf om het leven heeft gebracht. Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk voor je is.

Had je voordat je vader doodging ook al van die gedachtes? Of is dat echt sinds zijn dood ontstaan? Dat laatste zien we wel vaker. Niet alleen een gedachte maar soms ook een angst dat je dit zelf ook kunt gaan doen. Dat jij misschien dat op enig moment ook zou kunnen willen.
En het snijden... Dat is ook een heel lastig iets. Er zijn verschillende redenen waarom kinderen (en volwassenen) dat doen. Ik hoop dat andere kinderen jou ook daar iets over gaan zeggen. Zijn er andere volwassenen met wie je daarover praat? Durf je het tegen je moeder te zeggen? En misschien vind je het wel prettig om daar hulp bij te krijgen.

Groet,
Leoniek

rembert
Beheerder

Bericht#3 » za 28 okt 2017, 15:26

Net als Nienke ben ik heel benieuwd of anderen hier op het forum dit herkennen? En hoe ze daar dan mee omgaan?

nienepien2307

Bericht#4 » zo 29 okt 2017, 22:58

Hoi Leoniek,

Mijn moeder weet dit al wel ja... helaas kan ik met haar heel moeilijk praten maar ik heb zeker andere mensen waarmee ik dit doe...

xx

Dewittevrouwe

Bericht#5 » zo 28 jan 2018, 12:14

Hoi Nienke,

Ik lees je bericht nu pas omdat ik net pas het bestaan van dit fijne forum heb ontdekt. Ik heb zelf ook meerdere dierbaren verloren en dat rouwproces is verschrikkelijk. Het duurt lang en het bestaat uit verschillende fases.
Zelf heb ik veel steun gehad aan http://uitvaartverzekeringwijzer.net/rouwverwerking/. Ze leggen uit hoe het rouwproces werkt en uit welke fases het bestaat. Dat heeft mij erg geholpen om te begrijpen waarom ik me zo lang zo slecht gevoeld heb. Heel veel sterkte!

emmelie2005

Bericht#6 » di 30 jan 2018, 15:04

wow heftig nienke ,

mijn oma heeft eutenasie gedaan ,maar ook dat is heel erg heftig. vreselijkkkk als je je vader veliest....

Terug naar “Jongeren en jongvolwassenen”