School in combinatie met overlijden ouders.

Voor alles dat met school, onderwijs en rouw te maken heeft
Forumregels
Hoe gaan je leerkracht, je mentor en je klasgenoten om met jouw rouw? Ook al die leerkrachten, mentoren en klasgenoten zijn welkom in deze groep!
Plaats reactie
Verdrietigmeisje
Bij mij is overleden: Beide ouders

School in combinatie met overlijden ouders.

Bericht door Verdrietigmeisje » za 09 feb 2019, 18:09

Hallo iedereen,

Ik wil graag mijn verhaal delen, in de hoop dat anderen wat eraan hebben.
Ik ben een meisje van 14, bijna 15 jaar en heb mijn beide aouders in 2014 en 2015 verloren. Ik was toen 10 en bijna elf jaar. Ik woonde altijd bij mijn vader (ouders waren gescheiden) dus ik bleef daar gewoon wonen. Toen mijn vader overleed, heeft mijn tante mij opgevangen en daar woon ik nu. Eerst woonde ik in de stad, mijn tante woont in het dorp daarnaast dus ben ik naar het dorp verhuist. Ik zat toen in groep 7, en ben toen ingestroomd in de klas van de school in het dorp. Iedereen wist dat mijn ouders waren overleden, en dat was eerst vervelend, omdat ik het gevoel had dat ze me aardig vonden omdat mijn ouders waren overleden en niet omdat ik ben wie ik ben, maar later was het wel oké. (Wat bleek; ze waren idd aardig voor me omdat ik geen ouders meer had)
Maar zodra ik naar de middelbare school ging in de stad waar ik vandaan kwam, ging het helemaal super! Ik had het niemand verteld, aan de docenten wisten het, en de klasgenoten vinden me nu echt aardig omdat ik ik ben! Het is zo’n opluchting dat ik gewoon kan doen alsof ik ouders heb en dat ik geen zielig meisje ben! Het heeft mij echt geholpen met het verwerken van het verdriet!

Ik voel me nog wel regelmatig vervelend, maar ik denk dat dat erbij hoort als iemand overlijdt waar je van houdt.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan.
Groetjes,
Verdrietig Meisje

Plaats reactie