Moeder overleden

Een forum voor hen
Forumregels
Is er bij jou iemand dood gegaan? Hier kun je in contact komen met anderen die ook zoiets hebben meegemaakt. De doelgroep in deze groep is een jaar of 16 en ouder.
Plaats reactie
Indy Lanson
Bij mij is overleden: Moeder

Moeder overleden

Bericht door Indy Lanson » do 18 apr 2019, 00:28

Hey, mijn moeder is 5 maart (maandje terug) plots overleden. De uitslag is nog steeds niet bekend. Ik was thuis dat ik gebeld werd dat mn moeder in het ziekenhuis lag, aangekomen daar werd mij verteld dat ze al 1 uur gereanimeerd werd en dat ze nog een half uur verder gingen. Eindstand is zij overleden zonder dat ik afscheid heb kunnen nemen. Ik vind het als 16 jarige heel lastig om het erover te hebben met andere mensen. Is er iemand die iets vergelijkbaars heeft meegemaakt?

Verdrietigmeisje
Bij mij is overleden: Beide ouders

Re: Moeder overleden

Bericht door Verdrietigmeisje » ma 13 apr 2020, 18:56

Heyhey Indy Lanson,

Ik heb niet echt hetzelfde meegemaakt, wat alleen overeenkomt is dat ik mijn moeder voor mij ook onverwacht verloren ben. Ik kende haar verder niet echt goed, ik had haar 2 jaar niet gezien voordat ze overleed, maar we belden (bijna) elke week en ze stuurde me regelmatig tekeningen en schilderijen.
Maar het is inderdaad heel lastig om onverwacht een dierbaar persoon kwijt te raken, omdat je geen afscheid hebt kunnen nemen. Maar het is nou eenmaal niet anders, en ik denk soms ook van: was het eigenlijk wel beter geweest? Want het zorgt wel voor nog meer verdriet tijdens het leven, want als je tijd hebt om afscheid te nemen, betekent dat ook dat die persoon dan blijkbaar weet dat ze gaat overlijden.
En nu is ze misschien overleden, maar ze zal altijd bij je in de buurt zijn, en in je hart.

Groetjes en nog veel sterkte,
Verdrietigmeisje

Ps. Ik weet dat dit een late reactie is, maar ik zeg altijd: beter laat dan nooit!

Plaats reactie