Voorstellen

Voor ouders maar ook over ouders
Forumregels
Heb je bv. iets te vragen aan ouders in het algemeen, doe het dan hier. Ook ouders kunnen hier vragen stellen en ervaringen delen waarbij wel de rouw van hun kinderen centraal staat. De eigen rouw van ouders is hier minder op zijn plek.
Plaats reactie
martijnj
Bij mij is overleden: Partner

Voorstellen

Bericht door martijnj » do 12 dec 2019, 09:50

Hi,

Ik zie dat er niet veel activiteit is, maar ga mij toch even voorstellen; ik ben Martijn en afgelopen juli is mijn vriendin plots overleden. Samen met mijn vier kinderen (tussen nu 4 en 7 jaar) pakken we de draad inmiddels aardig op maar het blijft natuurlijk een moeilijke periode.

Ik vraag mij af wat contact met lotgenootjrs voor de kinderen doet, wat zijn jullie ervaringen?

Dank en vriendelijke groet

Martijn

leoniekvandermaarel
Bij mij is overleden: man

Re: Voorstellen

Bericht door leoniekvandermaarel » do 12 dec 2019, 16:26

Beste Martijn,

Allereerst gecondoleerd. Met zulke jonge kinderen alleen achter blijven is heel verdrietig.
Helaas is hier niet veel activiteit, inderdaad.
Wat ik kan zeggen uit eigen ervaring én mijn twintig jaar ervaring bij Achter de Regenboog, waar ik meerdere weekenden heb geleid: het lotgenotencontact voor kinderen werkt enorm goed. Op onze website vind je ook een filmpje waarin we daar meer over vertellen. Kinderen merken dat ze niet de enigen zijn, dat ze niet de enigen zijn met moeilijke gedachtes, dat een hoop dingen normaal zijn. Ze kunnen met elkaar met 1 woord genoeg delen.
Ik heb zelf 15 jaar geleden onderzoek gedaan naar het effect van het lotgenotencontact en daaruit kwam dat de kinderen zich echt beter voelden erna.

Je kunt ook deze oproep plaatsen op onze facebook pagina, ik zal ook daar melden dat men op het forum berichten kan plaatsen, wellicht gebeurt er dan meer.
https://www.facebook.com/achterderegenboog/

Hartelijke groet,
Leoniek

Plaats reactie